Lite skitsnack..

Har varit en rätt lugn dag idag, sonen är bätte även om det envisa snoret hänger kvar.
Var på möte på mitt jobb idag, nån från "Facket" skulle komma
o informera om lite av varje. Min situation är visst lite speciell då jag jobbar varannan helg
o är föräldraledig den övriga tiden på min heltidstjänst.
Det ska "dras in" timmar o det har varit en massa
velande fram o tillbax om hur de ska göra med mitt....blablabla.
Mötet gav inte ett skit, fick höra av chefen att "facktanten" ville prata med mig efter mötet...visst.
Hon kom fram till mig, ställde sig  nära inpå o sa..... :

-Du är ju inte MED i Facket!!?
-Nej, sa jag...jag tröttnade på er för ett antal år sen o gick ur....OCH?
-Jaaaha, men blir det några förhandlingar så säger jag bara....DO AS YOU LIKE!!!

Haha...moget va? En kvinna i hennes ålder som kläcker ur sig nåt sånt töntigt
(som hon själv säkert tyckte var jäääättecoooolt) på engelska dessutom!
Åhhhh vad jag INTE ÅNGRAR att jag lämnade de nötterna!
Har varit med i runda slängar 15 år, har aldrig fått minsta lilla hjälp med nåt jag undrat..tvärt om.
Gick ur för ett par år sen o är 400:-/månad rikare på det....

Kan inte låta bli att tänka på Tv-reklamen för "Welcome to Sweden" varje gång jag hör
eller skriver Facket......kan inte annat än hålla med!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Äääälskar Bosse, vilken fin bild, så rolig precis som katten.

2007-04-04 @ 15:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0