Babbel.

Hej Vänner.

Jag har visst varit lite kass på att uppdatera här
men jag har tyvärr inget nytt att visa ännu o vardagsprat
är kanske inte alltid så intressant att läsa.

Jag fick nytt paket från Skaparlusten i veckan o det ska
jag sätta igång med strax.. spännande denna gången
o jag kan säga så mycket som att det är färger som jag
inte brukar jobba med så det blir en rolig utmaning!!

Jag har även fått hem min Silhouette som jag efter mycket velande
hit o dit beställde förra veckan...o jag är KÄR!!
Vilken frihet den är!!!
Tänk själv att kunna välja o vraka bland TUSENTALS olika typsnitt
till titlar o annat...jag som verkligen avskydde att plocka fram tången till det..
Leta upp rätt bokstavsdie, in med papper, stansa o såga lite med handtaget,
plocka ut, lägga tillbaka dien på sin plats...rota fram nästa metallbit...urk!!
Sen är den ju otroligt enkel att använda, nä...den är skitbra helt enkelt!!
KÖP EN!!

Lite bebisprat kanske?
Nu har jag ju kommit till v32 (tror jag, av nån anledning håller man bättre koll
på sånt med de första) o jag mår bra..inga krämpor som njurbäcksinflammation
o P.U.P.P som jag fick med Liten...blev även akutsnittad med honom.

MEN...allt kan ju tydligen inte gå som smort:
På första ultraljudet i v18 visade det sig att moderkakan (den äckliga)
låg för modermunnen. Alltså den täckte ytterdörren så att säga..
Fick höra att den brukar flytta på sig med tiden, ingen fara.
Sprang hem nyfiken o orolig som man blev o kollade på nätet om detta..
o fick bara upp en massa sängliggande o störtblödningar då moderkakan kan spricka.
Jippie tänkte jag o ringde i panik till barnmorskan såklart för att bli lugn o få mer info.
Ingen fara Anna, -Jag har bara varit med om att den inte flyttat på sig EN gång innan
o det var 20 år sen i Sthlm. Det är sååå ovanligt att den inte rör på sig.

Nu, för två veckor sen var jag på sockerbelastningen o frågade om de inte tänkte
kolla kakan :-) snart...Jo, det skulle vi göra idag ju!!
Rusar in, kladd på magen o på med mojängen...
Nähe, den J*veln ligger fortfarande för utgången...den har flyttat sig liiiite lite o
därför har saker o ting kunnat vara lite missfärgat en period.
Så summa summarum...
Den 12 ska vi tillbaka o kolla, har den inte flyttat på sig så blir det antagligen
ett planerat snitt, de kommer att skicka upp mig till sjukhuset då för närmare koll.
Om jag får en blödning måste jag akut upp på förlossningen..där
får jag antagligen oxå stanna sen i väntan på bebis i viloläge o knapra
blodstoppande...kul va??

Precis i början av denna graviditeten så hoppades jag lite på att få bli snittad igen,
just för att jag var/är rädd för att det skulle sluta i katastof som med Neo...
Men nu, när det faktiskt kanske blir ett planerat snitt så känner jag mig rädd för det..
Uh, då måste man vara vaken o tänk om jag känner smärta, om bedövningen inte tar...
Ojojoj...tyck lite synd om mig.
Tänk om man kunde bära på sin bebis i nio månader o sen lämna över förlossningen
till nån annan...som till den blivande pappan el nån...thihi.
Jag ser inte fram emot förlossningen.





Kommentarer
Postat av: Anzan

Ojdå...håller tummarna för att "den jä-ln" flyttar på sig snart då!

Får väl ta en titt på den där Solhoutten då...har u hållit mig undan sånna där (dyra) mojänger ett tag men jag e LESS på min tång & alla bokstäver man ändå måste hjälpa på traven med en skalpell *grr*

(Hittar ingen mailadress till dig?!) *KRAM*

2008-02-23 @ 20:02:26
URL: http://www.anzanscrap.se
Postat av: Lisbet

Hej!

Om du har varit in på min sida så kanske du har sett att du försvunnit ur mitt länkarkiv. Jag har rensat ur och skapat en ren länksida för papper- och kortmakare så att jag hittar alla de bloggar jag vill besöka.
Nu ligger din länk på en särskild ?min bloggrunda sida? vilket du ser om du tittar in hos mig.
Jag tar mig en stund att surfa runt och samla lite inspiration samtidigt som jag säger detta. Vill inte att du ska tro att jag tagit bort din länk.

Ha en skön måndag.

2008-02-25 @ 14:10:34
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Mette

Nu håller jag tummarna allt vad jag kan för att moderkakan ska flytta på sig...
Du får lova att berätta hur allt går!

Jag är sååååå himla avundsjuk på din Silhoutte! Jag vill också ha en sån!!!!!

Visst var det ett härligt månadspaket även den här gången. Jag fick ett i färger som jag nog inte heller skulle ha valt själv... Men det är ju det som är den härliga utmaningen! Jag har redan hunnit göra tre layouter med materialet! :)
Jag har ju varit ledig i fyra dagar och jag har skapat massor! :)

Kram
Mette

2008-02-25 @ 20:20:35
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: carina

Hoppas den flyttar på sig snart, så du slipper gå och oroa dig över saker och ting, det gör man ju ändå i livet!


och bodde du inte så sjukt långt bort, så skulle jag komma över på stört och låna din sill..hihi

Många kramar!

2008-02-27 @ 19:09:55
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: moma

Jag ser fram emot att se vad du skapar av kitet.

Vad trist med moderkakan. Hoppas du vänjer dig vid tanken på ett snitt. Jag blev snittad och det gick jättebra.

2008-02-28 @ 21:12:30
URL: http://monma.blogspot.com
Postat av: Åsis

Jag håller med om att man hade bättre koll på veckorna med första barnet. Efter att ha läst på din blogg var jag tvungen att räkna ut vilken vecka jag är i och det visade sig vara v36, jösses.
Hoppas att det går bra för dig och att "kakan" flyttar på sig.
/Anna

2008-03-03 @ 15:36:38
URL: http://annaastrom.blogg.se/
Postat av: Camilla E

Oj, vad nervöst det måste vara. Att opereras är aldrig kul...

2008-03-07 @ 00:22:36
URL: http://camillaslillasida.blogspot.com
Postat av: Mette

Hoppas att allt är bra med dig vännen!
Din layout på Skaparlusten blogg är underbar!

Kram Kram
Mette

2008-03-08 @ 15:12:33
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: Lisbet

Nu är jag ute på bloggrunda igen. Passar på innan skidskyttet börjar igen. Känner att jag behöver inspiration så jag tittar in på din sida för att fylla på inför veckan.

Skaparlustens grejer är ursnygga

Ha en skön vecka

2008-03-09 @ 12:29:13
URL: http://digiscrapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0