{Trött idag}

(Tycker att det är så snyggt när man klammrar in rubriken ;-) )

Usch, som ni kanske läst så fick jag ju utslagstrax efter förlossningen,
det är röda upphöjda blaffor som kliar nåt så in i...
Jag har sökt hjälp för detta, det sägs att det är nässelutslag o beror
antagligen på nåt som jag får i mig...eller så är det en doft, eller stress..
Det är allltså näst intill omöjligt att ta reda på.

Första läkarrundan fick jag Tavegyltabletter...jag fick 40 piller
o de knaprade jag upp på en vecka, utan resultat!
Så har jag fått kortisonsalva på BVC..smöjes in morgon o kväll.
Den dämpar klådan lite men jag orkar inte kladda mer.
I Tisdags fick jag åka dit igen.
då fick jag en stark, intensiv o kort behandling med kortisonpiller.

Började med 6 st på kvällen,
Lia sket 3 gånger den natten.
Så tog jag 6 dagen efter...på ef.
Lia sket, spydde o skrek...jag tänkte inte mer på det.
Igår tog jag 4 enligt ordinationen...kan ni gissa,
Lia sket, skrek o spydde kaskader!
Igår vaknade hon 15 o somnade inte om förräns 24...konstigt att man är trött.
Nu har jag pratat med läkaren o jag ska inte ta fler.
Utslagen var borta igår..så nog fan är det krut i pillerna,
Jag har bara lite "ärr" kvar som förhoppningsvis går bort.
Idag har det börjat klia igen, på tutten, höften och foten...snart är de tillbaka igen.
Va faan ska jag göra???

Kommentarer
Postat av: Linda

Men usch så jobbigt! Du kan inte ta ett pricktest då eller ett blodprov för att se om det är något du inte tål? Hoppas det går över. Trevlig helg!

2008-05-23 @ 18:05:03
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Mette

Jag fick massor med konstiga utslag en gång som kliade som bara den... Jag smorde mig med Alsolsprit några gånger varje dag... Och det torkade ut dem och de försvann!



Min dotter föreslår skrubb i duschen... Det tog bort utslag hon hade en gång...



Lite tips iallafall!

Hoppas att du snart slipper dina hemska utslag.



KRamis

Mette

2008-05-23 @ 18:24:49
URL: http://mettka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0