En otäck natt

Usch, när jag för ca ett år sen gick till läkaren med Neo som hostade
nåt grymt frågade hon mig om det var krupp han hade...hur f*n ska jag veta det
undrade jag tillbaka...jag vet inte hur det låter eller vad det är?!
Nu vet jag.

Lia var hes hela dagen igår. Framåt kvällen försökte pappan få henne att sova i vagnen
medans jag åt mat tillsammans med Neo. Vi satte på dammsugaren som vanligt,
hon somnar lättare då. Jag o Liten tittade på tecknat i köket o hörde inte så mycket.
Efter en stund kom pappan med Lia o sa att hon hostar läskigt, det är bättre att
hon får sitta hos dig en stund.
Vi mös en stund, Lia hostade då o då, hes o väsig, rosslig.
Jag gick in med henne i sovrummet o tuttade lite så somnade hon.
Satte mig o scrappade, 30 minuter senare vaknar hon.
Skrek hysteriskt, drog efter andan o hostade fruktansvärt,
jag kommer aldrig att glömma det ljudet!! Hon blev själv rädd, hostade
o blev nästan blå i ansiktet...
Det tog inte många minuter förrän vi klev in på barnakuten i natt.
Där fick hon (fasthållen av mig i mitt knä) inhalera adrenalin i en plastmask
som en sköterska tryckte över näsa o mun på henne..efter det fick hon kortison
nersprutat i halsen...
När vi kom hem runt 2 inatt var hon helt utslagen, lilla livet.
Hon somnade fort, väste o hostade lite då o då men sov.
Pappan o jag kom inte i säng förrän hon var närmare  04:00.
Vi sov båda med ett öga öppet, minsta ljud o vi kastade oss över hennes säng.
Idag är det lugnt...hoppas att vi aldrig får uppleva detta igen.

Kommentarer
Postat av: Anzan

Been there, done that!

USCH jag vet hur hemsk det är & hur det låter. :( Kolla mailen imorron!! Kram

2008-11-04 @ 20:20:35
URL: http://anzanscrap.se
Postat av: eldh

Usch o fy, ryser i hela kroppen. Tur att allt gick bra! Krama om LIA! /Elin

2008-11-04 @ 22:06:49
URL: http://eldh.blogg.se/
Postat av: Linda

Men fy så otäckt, hoppas verkligen att det inte händer igen. Kramar i massor

2008-11-05 @ 09:12:22
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Linda

2008-11-05 @ 09:33:49
Postat av: carina

nämen fy så otäckt!!! jag hoppas verkligen ni slipper vara med om det där igen Kram♥

2008-11-05 @ 14:14:45
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: Fia

Ååå jag vet precis hur det är, fruktansvärt!!! Albin har haft det flera ggr, förkylningen sätter sig liksom där. Som tur är blir det lindrigare och lindrigar desto äldre de blir. Nu vet ni hur det låter när det börjar, tips är att gå ut i friska luften, vi brukar gå till akuten(ca 15 min promenad) och vissa ggr när vi kommit fram så har han inte behövt inhalera :) Det låter verkligen hemskt när de knappt kan andas, hoppas att hon inte behöver vara med om det igen!

2008-11-06 @ 11:26:54
URL: http://fialoppansblogg.blogspot.com
Postat av: Anne/anneh

Fy vad läskigt! Nää, man kan ju inte veta hur krupp låter om man inte varit med om det förr. Jag har själv jobbat med dessa små och inhalerat tusentals gånger. Det finns alltid doktorer som tar för mycket för givet. ibland känns det som att man ska kunna väldigt mycket själv om sjukdomar etc för att få (rätt) hjälp. Hoppas ni slipper sånt i framtiden.

Tack för besöket och dina ord hos mig =0) Du får så gärna snoka runt;0)Och jag får tacka dig för idén för det rivna "ramen" runt fotot =0) Jag fick fundera en stund vad du menade med vattenhandtag men sen gick det upp ett ljus =0D.....De är såna små smyckesdelar, du vet. Ha det gott!

2008-11-06 @ 17:25:07
URL: http://annesscrapperi.blogspot.com
Postat av: Malla

Hej hej...Nu var dte ett tag sedan jag kikade här...så tyckte att det var dags för ett besök...Har läst om kruppen som Lia har fått...Inget roligt alls..Benjamin hade oxå det när han var mindre...tack o lov har vi bara behövt åka in en gång med honom på akuten..sedan efter det har han haft det lindrigt...Det är verkligen inget man vill uppleva fler gånger... Nu är det väldigt längesedan han hade ett sådant anfall..tack o lov..=) Jag hoppas att all är bra med er.. Kram Malla!

2008-11-08 @ 00:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0