Tack alla söta..

Jag vet inte vad jag ska säga, tack så jättemycket för alla lyckönskningar
o grattis o söta ord ni har lämnat.
Jag blev ärligt talat alldeles tårögd när jag läste dem o blir det fortfarande
när jag läser dem igen...o igen...o igen.

Sötaste tjejjan gör inte mycket väsen av sig än sålänge.
Hon sover o sover o sover lite till...
Vaknar ibland till en stund o tuttar lite, somnar igen.
De få stunder hon är vaken så ligger hon oftast
lugnt o bara tittar..försöker få tag på nåt av sina fingrar.
Hon är en lugn tjejja...i dagsläget kanske jag ska säga!!!

Vi har inte kommit fram till nåt namn åt henne ännu..
Det lutar åt att det ska vara ett kort o lätt namn,
det ska helst innehålla bokstaven i (varför vet vi inte, tycker om det bara....)
o det ska sluta på ett A...

Högst på min makes lista står...IDA.
Jag vet inte, tycker att det är som sommarvisan..
Ni vet, ljus, lockig flicka med rosa kinder..
Jag smakar lite på namnet nu men är inte säker..

På min stod  Leiah, maken har tyvärr strykt det, icke diskuterbart!

Kvar på väggen står just nu:
Ida,
Lilja (mmmm)
Milla (vet inte vem som skrivit det)
Inna (fick present från en butik som hette "Moster Inna" och  snodde det direkt)

Nog om bebis, har varit inne på Allt om scrap o spanat in lite av Cropen..
Har hittat ett par intressanta


Kommentarer
Postat av: Linda

Varför har han strukit Leiah, det var ju allra finast av förslagen. :)

2008-05-06 @ 10:35:16
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Annyt

MMmm, man kan undra det..

Jag själv älskar det men vill han inte det minsta lilla så blir det ju rätt svårt att få igenom det;-)

2008-05-06 @ 11:58:16
Postat av: Mette

Lina tycker jag är fint!

Och Isa...

Det finns så himla många söta tjejnamn.

Hade Adam blitt en tjej hade han hetat Maja!



Ge lill tösen en stor kram från Tant Mette! :)



Kramis

Mette

2008-05-06 @ 12:42:01
Postat av: Charlotta

Hej... kommer med ett litet namntips... på ett namn som jag tycker är fint ! Elina ! ( slutar ju på a i alla fall... )

2008-05-06 @ 15:45:15
URL: http://happieart.blogg.se/
Postat av: carina

Vi hade bestämmt innan att om Alva var en tjej (och det var hon ju=) skulle hon heta Ida. men när hon föddes så var hon en Alva i stället.

Så jag "röstar" på Ida det tycker jag är JÄTTE fint!!=)

2008-05-06 @ 18:11:25
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: LillBlomman

Men oj jag har missat att det kommit en liten en! Vad skönt att få läsa om en BRA förlossning! Känns ju bra inför kommande tider! Hon är helt bedårande! Svårt med namn men tjejnamn finns det ju så många fina!! Om jag fick en tjej och fick bestämma (vilket jag inte får) skulle hon heta Tindra!! Det är så vackert tycker jag. Gillar Ida jättemycket! Kramar!!

2008-05-06 @ 19:24:48
Postat av: Linda

Kanske Aida? Du skrev i slutet på ett stycke att det skulle sluta på A, men jag tycker det kan börja på A och slås ihop med nästa styckes namn, så blir det Aida. Fast jag tycker Leah är jättefint annars. Så skönt att ni har det så härligt!!

2008-05-06 @ 21:00:13
URL: http://scrapjo.blogspot.com
Postat av: Theresia

Ja jag rådfrågade vissa ur min släkt när vår dotter föddes och plopps där försvann mitt underbara namn Maja, vår dotter heter Märta istället.. Så det kan bli när man rådfrågar folk, om vi får fler barn ska vi inte fråga vissa i släkten.

Men visst är det svårt, det är ju ett namn som barnen ska ha resten av livet.

Hoppas ni kommer överens!

Kram Theresia, gillar verkligen dina alster!

2008-05-06 @ 22:20:37
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: silwerstar

Mina döttrar heter Julia och Milla, fina namn tycker jag! ;-) Grattis förresten! :-D

2008-05-07 @ 18:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0