Inskolning, Trots o födelsedag..

Ja nu är vi inne på andra veckans inskolning o vi har visst gått på
ett liiitet bakslag. Från att ha varit glad o nöjd första veckan så är
Liten numera allmänt tjurig o trotsig..jobbigt är det o det tar på orken.
Igår lämnade jag honom där en halvtimme..under den tiden satt jag
i deras fikarum o lästa skvallertidningar medans Liten sprang fram
o tillbaka till grinden..."Fröken" sa att NU har han kommit på meningen
med detta...Att han ska vara där o inte Jag... Idag lämnade jag honom
direkt 9:30 o ska inte hämta förrän 12...om de inte ringer förståss.

Trotsig som få är han oxå numera..jag har ju en dotter sen tidigare
o hon trotsade inte någonting, så jag har undrat hur det där är.
O fyyyyy vad jobbigt det är!!!!
Han vill inget, gnäller, skriker, slänger sig på golvet, rivs o slåss...

Var på Väla förra veckan för att shoppa kläder till honom nu när
han börjar på dagis samt till semestern om två veckor...
Han börjar "mecka" direkt.. skulle INTE sitta i vagnen inte..
Fösöker hålla kvar honom där o köper en dricka till honom.
Det gick bra i ca 5 min...han börjar gnälla, blir högljudd.
Tar upp honom o inser att han gjort Nr 2...
Satan, ingen skötväska med.
Springer med vagn o barn in i närmsta matbutik o fixar
både blöjor o tvättlappar...tror ni HAN vill byta, INTE.
Det är hur lång kö som helst in till toan, pappa har lämnat
oss för Systemet...o ungen slänger sig rätt ner på golvet
o tokskriker NÄÄ-NÄÄÄ-NÄÄÄ-NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ...
Folk glor, jag stressas, känner hur ALLA porer på kroppen öppnas..
 Svettig o stressad mamma är ingen rolig kombination.
Vänder mig om mot närmsta åskådare o väser: VISST ÄR DET HÄRLIGT!!!
Hoppas på att de skulle sluta glo så in i h*lvete.
Grabbar  tag i vår underbara son i både arm o ben bär ut honom.
Åker hem utan att ha shoppat...med bajset kvar...
visst är barn härliga ibland!!??

Så är men ett år äldre...32.
När jag var yngre så hade jag en skrämd syn på 30åringar.
Då var man ju gammal såklart o alla 30+ hade högklackat, dräkt
o portfölj...de såg viktiga o stressade ut.
Hmmm...JAG passar verkligen inte in där kan jag säga..
Högklackat har jag enbart vid festligare tillfälle...
Nån Dräkt äger jag inte ens o än mindra en portfölj...
Nej, jag älskar mina jeans, gympadojjor o stickade tröjor!!

Vad fick jag?
MASSOOOOR, bla : Mobil+Högtalare, P-kort till Scrapbutiken i stan...
Underkläder, halsband, sparbössa...mm...mm...mm
TACK SÅ JÄTTE JÄTTE MYCKET kära släkt!!
Jag är grymt Bortskämd...


Kommentarer
Postat av: eldh

Hej kompis!
Låter underbart med skrikande unge... HJÄLP!
*skickar över lite styrka...* :)
Grattis på födelsedagen i efterskott!!!
Kram // Elin

2007-08-21 @ 12:54:15
URL: http://eldh.blogg.se
Postat av: Anzan

Grattis i efterskott!
Känner så väl igen mig i din beskrivning av "viktiga 30+ människor", sneakers & jeans ;)
Ja du...Leah har inte varit såååå trotsig ännu, iallafall inte "in public", men det är ju bara en tidsfråga såklart. Ställer sig upp i vagnen gör hon dock, helt utan förvaring. Man får släppa allt man har i händerna och kasta sig mot vagnen med en hjärtinfarkt...och då är jag inte ens 30 riktigt än :) *kram*

2007-08-23 @ 21:23:09
URL: http://annalennstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0