Mässa

Jag var ju på mässan i helgen som gick, har inga bilder på inköp att visa..
Brukar själv tycka att det är spännande att se vad folk har shoppat på sig men
jag är helt enkelt alldeles för lat o bekväm för att ens tänka tanken..sorry.
Shoppade loss gjorde jag väl, men det fanns faktiskt inte sååå mycket som lockade i år,
kanske har jag kommit över det värsta begäret nu när man firat två år som scrappare,
jag vet inte...fönstershoppade en hel del innan mässan men väl där så var det lugnt.

Jag jobbar på ett ställe där det händer att vi i personalen får "dricks" då o då o jag o min
plastmamma kom på sent i Januari att vi kanske skulle bygga oss en sparbössa o samla
en tia här o en femma där ett tag, fram tills mässan bestämdes det o i Fredags öppnade vi den.
Hela 720:- var fick vi ihop i den där enkla papplådan....här kommer redovisningen:

10 ProMarkers
Konstigt nog har jag funderat mycket på det här med ProMarkers, jag är ingen kortmakare
men dessa pennor som man har läst om överallt lockade till o med på mig i en dröm..galet jag vet!
Jag var såklart TVUNGEN att köpa på mig ett par...10 stycken blev det...första dagen.

EaserStämplar
Japp...trädet, journalingrutan med stjärnor, blomman...
Tycker att de är sååå söta!!

Liggande "lunchpail"
Hittade sötaste lådan i plåt att altra för ynka 65:- spänn...
Rymmer liggande Promarkers!!

Bästaste Vita Pennan
Heter Inkssential o bor numera hemma hos mig, KÖP DEN!!
Som Sakura Gellyroll fast mer täckande o det flyter på mer o bättre med färg.

1 Strong and Precise Glue
Fin rosaaktigt flaska som skulle vara bättre än ScrappyGlue..
Har tröttnat på min scrappy som jag får klippa en bit av pipen var gång
o som kleggar igen...har provat denna nya o än sålänge sitter allt där det ska :-)

Håll för ögonen... 50 mönstrade o 30 Bazziller
*harkel*
BasicGrey
FancyPants
Crate..o några till...

Handlade man för 600:- i en butik fick man ett papperspaket värt 300:-...
Så jag släpade hem över 100:- papper visst..
Synd bara att av 35 "gratispapper"  är det bara max TVÅ som jag kommer att använda..

Blommor 
3-D lack
Bling
FluidChalk

Så var jag ju tvungen att kolla en demo som Karin
höll i...om en färgläggningsteknik, MCP tror jag att det hette.
Det såg så lätt ut, hon gjorde det så snyggt o det verkade kul...
Velade, suktade, klämde lite på pennorna...o gick hem....
......
......
......
För att nästa dag ha övertalat maken om att jag bara MÅSTE ha dessa pennor!!
Faber-Castell var det ja, o förtunning...o stompfar.
-Använder inte jag det så ritar o målar Gummi (dottern på 13 år) mycket så
vi kommer att använda dem....!!

Kommer ni ihåg det där med att jag inte gör kort??

Både förtunning o Stompfar var naturligtvis slut på Söndagen
(pennorna fanns dock ) o nu har jag hunnit
inhanda två flaskor förtunning...ingen av dem känns rätt....o tre paket Stompfar...
Nu ska jag bara stämpla nåt oxå....

Är man go eller?!






 


Kommentarer
Postat av: Karin SN

Jej! Hoppas du tycker det är lika kul som jag tycker! Det är inte så svårt när man fått in knycken och du kan jag änvände dem på Scfrapgrejer :-) Och ovan på Promarkers. Själv är jag lite kär att stämpla swrls på LOs och färglägga just nu.

Ska bli kul att se vad du skapar med pennorna, är övertygad om att det blir snyggt!

2008-04-09 @ 10:18:50
URL: http://tidsoptimist.blogspot.com
Postat av: Mette

Men du.... Vad gärna jag hade velat vara med dig där och shoppat! Massor med kul har du ju handlat! Och bara sånt som man verkligen måste ha... Eller hur? :)

KRam
Mette

2008-04-09 @ 10:34:09
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: Jeja

Hmm... måste erkänna att jag är liiite avis på att du fick gå på mässan och shoppa... Själv låg jag hemma i halsfluss och tyckte synd om mig själv. Inte för att jag var sjuk, nädå, utan för att jag inte kunde åka på mässa!!!!!!

Kram på dig!

2008-04-10 @ 22:37:51
URL: http://jejaspysselochscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0