Gnälla liite bara ;-)

Ja, så kommer det då..gnället fast bara väldigt lite.
Vi har det fortfarande kononbra här, bebis är så go så,
storebror är makalöst duktig (om man nu kan säga så?)
o förstående..pussar sin : "-Bebisenlillayster" mest hela tiden
o när hon nån gång gnäller eller skriker till så är han först på plats!!

Lite gnäll då..
Tuttarna är ENORMA!!!
Som vanligt sväller de till 4 gånger sin normala storlek o det
är nästan pinsamt att vistas utomhus...men Magnus är lycklig!!
Köpte en ny ammningsbh härom dagen, kostade bara 300:-
o den täcker upp till DD enligt föpackningen, men jag skulle nog lätt
kunna köpt  en storlek större..bara att bita ihop, det ger sig!

Jag har åkt på nån slags allergisk reaktion..
Jag har fått stora, röda kliande "blaffor" över hela kroppen.
Jag blir galen snart o sjukvården i Skåne alltså...suck.
Har ringt runt halva förmidaagen efter en tid så jag kan få hjälp.
Där jag brukar gå är jag inte välkommen längre, det har tydligen bytats system
vis årsskiftet...o jag tillhör inte dem längre.
Jag tillhör nån privatläkare nere i stan, utan att någonsin satt min fot där
så var det dit jag skulle....men jag är listad på ett tredje ställe..
Ett ställe som jag gick till för typ 6 år sen.
Ringde dit, efter många om o men hade de inga tider...
-Gå till ditt Apotek o fråga om de har nåt receptfritt till dig som du
kan ta nu när du ammar...o ring tillbaka hit imorgon.
Jag håller alltså på att dö av klåda o blaffor som flyttar runt på hela kroppen
(igår hade jag till o med på ögonlocken)
men ingen kan ta hand om mig!!!
BAHHH!!

Så har jag prestationsångest oxå.
Jag vill så gärna scrappa, det kliar oxå ;-) men känner
att jag inte törs på nåt sätt...jag vet, blir man inte nöjd kan man alltid göra om.
Jag vill så gärna ta tag i Bebis album men jag VÅGAR FAN INTE.
Tänk om det skiter sig, om jag inte lyckas örmedla denna underbara
känsla som jag faktiskt bär på..
Jag har ett nytt liv att ta hand om och kärleken är enorm (större än DD..haha)
Jag vill att det ska bli fantastiskt o blocken är given.

Nu vaknade någon...

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Känner mig lite som en skurk för jag har tagit mig lite tid för en bloggrunda. Känner att jag behöver få lite mer input från andra, hur just du har fått ihop dina alster med färger och form. Det är bara så underbart att få tillfälle att insupa och låta sig inspireras. Ha en skön torsdag.

2008-05-08 @ 15:28:05
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Linda

Haha, du får gärna dela med dig lite av tuttarna till mig! Mina skulle behöva bli fyra gånger så stora. ;) Men det där med vården låter ju jätteskumt, man har rätt att byta 3-4 gånger om året, det borde ni väl ha i Skåne också?



Kram

2008-05-08 @ 21:47:34
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Fia

Stort grattis till lilla tjejen!!!! Sååå söt hon är!

Tusen tack för dina underbart snälla ord♥

Hoppas att klådan försvinner...

Ta hand om er,Kramar!

2008-05-08 @ 21:49:25
URL: http://fialoppansblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Söta vännen!



Tuttarna skall du inte vara ledsen för! Njut av dom istället för jag lovar, dom försvinner!

Klåda låter jobiggt! Hoppas du får hjälp så det blir bra!

Beträffande prestationsångesten....lägg den på hyllan!! Jag är övertygad om, att om du låter känslorna du har styra dig, blir det ett jätteläckert bebis album! Du skall bara beskriva det du känner på ditt eget sätt, med färger du känner för just nu och tankar som du har nu! Fotavtryck o handavtryck....detaljbilder....bilder på vardagen... sånt jag önskar att jag hade på mina barn!



Stora kramen till dig!

Ilona



2008-05-08 @ 22:58:40
Postat av: carina

Hmmmm, den där storleken har jag jämt, asjobbigt! du skulle ha sett mig efter mina förlossningar, trodde jag skulle tippa över!!..hihi



Hoppas verkligen du får bukt på klådan ,låter verkligen jätte jobbigt.



och sluta GENAST men prestationsångesten(jag vet det är inte lätt) du behöver ju inte börja med bebisens album på en gång, du kan ju ta och skriva ner allt du känner och upplever förtillfället. och plocka fram dina anteckningar när du känner dig redo att börja med albumet!That´s my 2cents=)

Kram ,kram

2008-05-09 @ 09:12:32
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: eldh

Tänker på dig tjejen! Ta det lugnt med scrappandet och ta det när lusten faller på! Du hinner! Kram / Elin

2008-05-09 @ 09:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0